torsdag 26 december 2013

Betalda undersökningar - fågel, fisk eller mittemellan

När jag stirrar på rubriken har ovanför så är jag inte dummare än att jag förstår att den är insinuerande.

För det säger sig självt att jag inte skulle lägga tid på ett inlägg om dynga. Eller nej, det kanske jag skulle förresten. Om jag provat ett program i tjäna-pengar-på-nätet-nischen, och detta varit uselt, så skulle jag förstås skriva om det. 

Till saken. 

Jag har under några månader hängivit mig åt att ta reda på om det här med betalda undersökningar är något att lägga tid och energi på. 

Eller mer tillspetsat: går det att tjäna pengar på att göra betalda undersökningar på nätet? 

Och svaret är onekligen ja. 

Men det finns en hake. Eller hake och hake. Så här: det är definitivt inte enkelt att lyckas. Inte i så måtto att man genast börjar tjäna pengar utan vare sig ansträngning eller att lägga många timmars frustrerande jobb i ovisshet.

Till en början är det med andra ord en d-vla massa jobb för att man överhuvudtaget ska tjäna en krona. 

Men när det väl lossnar, så är det mycket enklare. 

Men om vi skulle ta och börja från början. Betalda undersökningar - vad är det, undrar du? Titta på videon här nedanför så får du en förklaring som är fullständigt kristallklar. 

Okej, då vet du ungefär hur det funkar. Och allt som nämns i videon stämmer rent principiellt. Det går att casha in runt 3000 kr i veckan, det är jag helt säker på. Men då måste du vara beredd att jobba så in i, speciellt när du börjar. 

Men om du är som jag, och längtar efter att bli oberoende av tid och plats när det gäller att jobba, så är betalda undersökningar en väg till inkomst som är värd att prova. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar